21 вересня о 18:00 відбудуться громадські слухання щодо будівництва сміттєпереробного комплексу (СПК) в районі полігону твердих побутових відходів (ТПВ), що поблизу с.Бадівка. Організатор громадських слухань, ймовірно, міськвиконком та ВП ХАЕС, якщо вірити статті "Знову на порядку денному СПК" у "Нетішинському віснику" №32 від 10.08.12.
Закликаю усіх небайдужих до здоров'я своїх дітей, екологічного і соціального благополуччя, прийти на ці слухання, адже пропонований механізм побудови СПК і методи переробки сміття не відповідають ні світовим стандартам до цієї діяльності, ні економічним інтересам громади міста.
Щодо екологічної небезпеки, яку несе в собі високотемпературне спалювання сміття дуже фахово і детально описано в статті п.Сергія Чібізова "Спалювати не можна утилізувати" у "Пості громадського контролю" №17 від 11.09.12.
Відносно економічних аспектів побудови СПК не згадується в ЗМІ, тому на них під час слухань варто зупинитися детальніше. Отже, я вважаю, що організаторам слухань варто відповісти громаді на такі питання:
1. Розпорядженням Кабміну передбачалося виділення 353 млн 440 тис грн на 16 соціальних об'єктів м.Нетішин, що включені в ТЕО будівництва Х3/Х4 ., в т.ч. 38 млн.грн - на СПК. Закон України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції", прийнятий Верховною Радою 6 вересня, констатує у ст.2 "Замовник будівництва енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької АЕС спрямовує кошти в обсязі 100 мільйонів гривень на спорудження об’єктів соціального призначення шляхом сплати збору соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження." Чи означає це, що будівництво СПК "поглине" більше третини цих коштів?
2.Чи не варто було би погодитися міській владі на пропозиції інвесторів, що пропонували будівництво СПК за власні кошти та по сучасній німецькій технології (Clyvia), яке би вивільнило 38 млн.грн на будівництво інших важливих соціальних об'єктів міста? (див.http://ilink.com.ua/forum/showthread.php?t=31224&highlight=Clyvia)
3. Чи планується при створенні комунального СПК реалізувати систему роздільного збору сміття по фракціях (матеріалах): органіка/скло/папір/пластик/метал? Вважаю організацію цієї системи одним із найважливіших елементів стратегії поводження з відходами у місті.
4. Чи перетворить новозбудований СПК увесь масив відходів, утворений на даний час на полігоні ТПВ, на "зелену галявину"? Вважаю, що не можна допустити будівництво СПК, який за нетривалий час (3-5 років) не виконає цієї умови. Хто був біля полігону - той мене зрозуміє. Правда язик не повертається назвати звалище полігоном, бо "полігоном ТПВ" в цивілізованих країнах називають інженерні споруди з системою відбору інфільтрату і біогазу, захисту грунтових вод, впорядковану по групах відходів, а не гори неконтрольованого сміття, що літає на кілометри довкола забруднюючи все.
5. Чи матиме можливість СПК добувати вторинну сировину і знешкоджувати небезпечні відходи населення - ртутні електролампи, акумулятори і батарейки, біологічні і хімічні відходи. Я вважаю, що варто закладати вирішення і цієї проблеми силами СПК.
Не будьте байдужі, приходьте на слухання в Палац культури 21.09.12 о 18:00.
Закликаю усіх небайдужих до здоров'я своїх дітей, екологічного і соціального благополуччя, прийти на ці слухання, адже пропонований механізм побудови СПК і методи переробки сміття не відповідають ні світовим стандартам до цієї діяльності, ні економічним інтересам громади міста.
Щодо екологічної небезпеки, яку несе в собі високотемпературне спалювання сміття дуже фахово і детально описано в статті п.Сергія Чібізова "Спалювати не можна утилізувати" у "Пості громадського контролю" №17 від 11.09.12.
Відносно економічних аспектів побудови СПК не згадується в ЗМІ, тому на них під час слухань варто зупинитися детальніше. Отже, я вважаю, що організаторам слухань варто відповісти громаді на такі питання:
1. Розпорядженням Кабміну передбачалося виділення 353 млн 440 тис грн на 16 соціальних об'єктів м.Нетішин, що включені в ТЕО будівництва Х3/Х4 ., в т.ч. 38 млн.грн - на СПК. Закон України "Про розміщення, проектування та будівництво енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької атомної електричної станції", прийнятий Верховною Радою 6 вересня, констатує у ст.2 "Замовник будівництва енергоблоків № 3 і 4 Хмельницької АЕС спрямовує кошти в обсязі 100 мільйонів гривень на спорудження об’єктів соціального призначення шляхом сплати збору соціально-економічної компенсації ризику населення, яке проживає на території зони спостереження." Чи означає це, що будівництво СПК "поглине" більше третини цих коштів?
2.Чи не варто було би погодитися міській владі на пропозиції інвесторів, що пропонували будівництво СПК за власні кошти та по сучасній німецькій технології (Clyvia), яке би вивільнило 38 млн.грн на будівництво інших важливих соціальних об'єктів міста? (див.http://ilink.com.ua/forum/showthread.php?t=31224&highlight=Clyvia)
3. Чи планується при створенні комунального СПК реалізувати систему роздільного збору сміття по фракціях (матеріалах): органіка/скло/папір/пластик/метал? Вважаю організацію цієї системи одним із найважливіших елементів стратегії поводження з відходами у місті.
4. Чи перетворить новозбудований СПК увесь масив відходів, утворений на даний час на полігоні ТПВ, на "зелену галявину"? Вважаю, що не можна допустити будівництво СПК, який за нетривалий час (3-5 років) не виконає цієї умови. Хто був біля полігону - той мене зрозуміє. Правда язик не повертається назвати звалище полігоном, бо "полігоном ТПВ" в цивілізованих країнах називають інженерні споруди з системою відбору інфільтрату і біогазу, захисту грунтових вод, впорядковану по групах відходів, а не гори неконтрольованого сміття, що літає на кілометри довкола забруднюючи все.
5. Чи матиме можливість СПК добувати вторинну сировину і знешкоджувати небезпечні відходи населення - ртутні електролампи, акумулятори і батарейки, біологічні і хімічні відходи. Я вважаю, що варто закладати вирішення і цієї проблеми силами СПК.
Не будьте байдужі, приходьте на слухання в Палац культури 21.09.12 о 18:00.