1. Бандура "Львів'янка" Київського типу
Бандура відзначається повнотою звучання та яскравим, властивим для цього музичного інструменту тембром. За розмірами, формою та вагою - приваблива для виконавців. Відсутність механізму для перестроювання тональностей суттєво обмежує доступ до нотного матеріалу, особливо з більшою кількістю знаків альтерації. Басові струни фіксуються в нижній частині бандури і настроюються за допомогою вербилів на головці грифа. Пристрункові струни фіксуються вздовж шемстока і настроюються у верхній частині бандури.
рос.: Бандура "Львовьянка" Киевского типа
Бандура отмечается полнотой звучания и ярким, свойственным для этого музыкального инструмента, тембром. За размерами, формой и весом - привлекательная для исполнителей. Отсутствие механизма для перестройки тональностей ,существенно ограничивает доступ к нотному материалу, особенно с большим количеством знаков альтерации. Басовые струны фиксируются в нижней части бандуры и настраиваются с помощью вербилей на головке грифа. Приструнковые струны фиксируются вдоль шемстока и настраиваются в верхней части бандуры.
2. Бандура Харківського типу
Тонові струни розміщені відносно півтонових вгорі інструмента, вздовж шемстока, півтонові внизу-вздовж підструнника . Для зручност гри лівою рукою кілки (вербилі) прикриваються спеціальною кришкою. Цей спосіб гри на бандурі дає можливість грати по всіх струнах обома руками, що дозволяє одночасно використовувати майже весь діапазон інструменту
рос.: Бандура Харьковского типа ( Хроматическая )
Тоновые струны размещены относительно полутоновых наверху інструмента, вдоль шемстока, полутоновые внизу-вдоль подструнника . Для удобства игры левой рукой колки (вербиля) прикрываются специальной крышкой. Этот способ игры на бандуре дает возможность играть по всем струнам обеими руками, что позволяет одновременно использовать почти весь диапазон инструмента.