З А К О Н У К Р А Ї Н И
Про внесення змін до деяких законодавчих актів України з питань мисливського господарства,
полювання та рибальства, охорони, використання і відтворення тваринного світу
( Відомості Верховної Ради України (ВВР), 2010, N 10, ст.108 )
Верховна Рада України п о с т а н о в л я є:
I. Внести зміни до таких законодавчих актів України:
2. У Кримінальному кодексі України ( 2341-14 ) (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 25-26, ст. 131):
2) у статті 249:
частину другу викласти в такій редакції:
"2. Ті самі діяння, якщо вони вчинені із застосуванням вибухових, отруйних речовин, електроструму або іншим способом масового знищення риби, звірів чи інших видів тваринного світу або особою, раніше судимою за злочин, передбачений цією статтею, - караються штрафом від двохсот до чотирьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або обмеженням волі на строк до трьох років, або позбавленням волі на той самий строк, з конфіскацією знарядь і засобів промислу та всього добутого".
....
Президент України В.ЮЩЕНКО
м. Київ, 21 січня 2010 року N 1827-VI
Это пожалуй единственный случай, когда я бы мог сказать Ющу: СПАСИБО.
Теперь только осталось правильно научиться пользоваться этой нормой, и у нас действительно будет работающий механизм борьбы с настоящими браконьерами и электроудочникамии.
Сразу-же даю наводку, как это можно эффективно сделать:
КРИМІНАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ
.....
Стаття 16. Кримінальна відповідальність за незакінчений злочин
Кримінальна відповідальність за готування до злочину і замах на злочин настає за статтею 14 або 15 і за тією статтею Особливої частини цього Кодексу, яка передбачає відповідальність за закінчений злочин.
Стаття 27. Види співучасників
1. Співучасниками злочину, поряд із виконавцем, є організатор, підбурювач та пособник .
5. Пособником є особа, яка порадами, вказівками, наданням засобів чи знарядь або усуненням перешкод сприяла вчиненню злочину іншими співучасниками, а також особа, яка заздалегідь обіцяла переховати злочинця, знаряддя чи засоби вчинення злочину, сліди злочину чи предмети, здобуті злочинним шляхом, придбати чи збути такі предмети, або іншим чином сприяти приховуванню злочину .
Стаття 38. Затримання особи, що вчинила злочин
1. Не визнаються злочинними дії потерпілого та інших осіб безпосередньо після вчинення посягання, спрямовані на затримання особи, яка вчинила злочин, і доставлення її відповідним органам влади, якщо при цьому не було допущено перевищення заходів, необхідних для затримання такої особи .
2. Перевищенням заходів, необхідних для затримання злочинця, визнається умисне заподіяння особі, що вчинила злочин, тяжкої шкоди, яка явно не відповідає небезпечності посягання або обстановці затримання злочинця. Перевищення заходів, необхідних для затримання злочинця, має наслідком відповідальність лише у
випадках, спеціально передбачених у статтях 118 та 124 цього Кодексу.
Р о з д і л XVII
ЗЛОЧИНИ У СФЕРІ СЛУЖБОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Стаття 364. Зловживання владою або службовим становищем
1. Зловживання владою або службовим становищем, тобто умисне, з корисливих мотивів чи в інших особистих інтересах або в інтересах третіх осіб, використання службовою особою влади чи службового становища всупереч інтересам служби, якщо воно заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та
інтересам окремих громадян або державним чи громадським інтересам, або інтересам юридичних осіб, - карається виправними роботами на строк до двох років або
арештом на строк до шести місяців, або обмеженням волі на строк до трьох років, із позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
Стаття 367. Службова недбалість
1. Службова недбалість, тобто невиконання або неналежне виконання службовою особою своїх службових обов'язків через несумлінне ставлення до них, що заподіяло істотну шкоду охоронюваним законом правам, свободам та інтересам окремих громадян, або державним чи громадським інтересам, або інтересам
окремих юридичних осіб, - карається штрафом від п'ятдесяти до ста п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або виправними роботами на строк до двох років, або обмеженням волі на строк до трьох років, з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років.
2. Те саме діяння, якщо воно спричинило тяжкі наслідки, - карається позбавленням волі на строк від двох до п'яти років з позбавленням права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю на строк до трьох років та зі штрафом від ста до двохсот п'ятдесяти неоподатковуваних мінімумів доходів громадян або без такого.
{ Стаття 367 із змінами, внесеними згідно із Законами N 1508-VI ( 1508-17 ) від 11.06.2009, N 2808-VI ( 2808-17 ) від 21.12.2010 }
П р и м і т к а. 1. Службовими особами є особи, які постійно чи тимчасово здійснюють функції представників влади, а також обіймають постійно чи тимчасово на підприємствах, в установах чи організаціях незалежно від форми власності посади, пов'язані з виконанням організаційно-розпорядчих чи адміністративно-господарських обов'язків, або виконують такі обов'язки за спеціальним повноваженням.
2. Службовими особами також визнаються іноземці або особи без громадянства, які виконують обов'язки, зазначені в пункті 1 цієї примітки.
3. Істотною шкодою у статтях 364, 365, 367, якщо вона полягає у заподіянні матеріальних збитків, вважається така шкода, яка в сто і більше разів перевищує неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
4. Тяжкими наслідками у статтях 364-367, якщо вони полягають у заподіянні матеріальних збитків, вважаються такі, які у двісті п'ятдесят і більше разів перевищують неоподатковуваний мінімум доходів громадян.
{ Стаття 364 із змінами, внесеними згідно із Законами N 270-VI ( 270-17 ) від 15.04.2008, N 1508-VI ( 1508-17 ) від 11.06.2009 - зміни по Закону N 1508-VI втратили чинність на підставі Закону N 2808-VI ( 2808-17 ) від 21.12.2010 }
…
Президент України Л.КУЧМА
м. Київ, 5 квітня 2001 року
N 2341-III
Teкст взятo з сайту BPУ
Думаю всем понятно, как это можно с умом использовать?
При этом, вся соль даже не в ст.38 ККУ, хотя и там мы можем приравнятьем себя к "іншим особам". Ведь слово "посягання" можно по разному трактовать. То есть это может быть как посягательства на нашу жизнь, так и поягательство на наше имущество. Или даже посязательство на государственное богатство - "рыбные ресурсы".
Думаю, что хороший адвокат сможет покрутить этим понятием в суде. Только вопрос, у кого он будет: у нас, или у браконьера?!!
Поэтому предлагаю над этой возможностью сильно не замарачиваться, а сразу смотреть в сам корень предоставленных нам возможностей !!!
Ключевая мысль, которую следует развивать:
Не только РИ, но и менты, которые обязаны по закону оперативно реагировать на КРИМИНАЛЬНЫЕ преступления (сюда входит и подготовка к преступлению), конечно могут раз или два не успеть на место преступления. Но если правильно фиксировать такие случаи ненадлежащего выполнения, то можно вообще все приподнести в таком ракурсе, что они вообще являються ПОСОБНИКАМИ преступников.
Вот почти все я и сказал. Остальсь только правильно и оперативно организовать коллективную работу. Типа одни обнаружили и следят за действиями "уголовников", а другие получив мобильный сигнал в это время катают официальную заяву в близьлежашей ментовке или рыбинспекции. Когда-же ВСЕУКРАИНСКИЕ Общественные Организации (подводных охотников или рыбаков), возьмут на себя координацию этих действий (+ правовую поддержку), то у нас уже не будет таких больших проблем как с сеточниками, так и с электроудочниками.